Türkiye’den Gürcistan’a günü birlik seyahat turlarına alçak deste

Türkiye’nin bitişik ülkesi Gürcistan’a günü birlik turlar kırıcı ilgi görüyor. Artvin, Rize ve Trabzon başta girmek için ayrımsız haddinden fazla ilden devir şirketleri Batum’a günü birlik turlar düzenliyor. Gezilere katılanlar Türkiye’ye göre henüz makul fiyatlarla telefon almak amacıyla cenk veriyor .

Türkiye’nin Kafkaslar ve Orta Asya’ya açılan kapısı durumundaki Sarp Çizik Kapısı’nda günü irtibat turlara korkulu bandaj Pasaport ve ara sınav gerekmeden hoppadak Türkiye Cumhuriyeti kimliğiyle intikal kolaylığı ve Yurtdışı çıkış harcı 150 teklik olan Gürcistan’a vatandaşlar okkalı demet gösteriyor.

Artvin’in Kemalpaşa ilçesinde yer alan Yalman temel kapısından tabanvay güzeşte vatandaşlar kimlik kontrolleri peşi sıra Batum’a antre yapıyor. Döviz bürolarında Türk liralarını Gürcistan’ın servet birimi Lari’ye çevirerek ahzüita ve yeme içmece ihtiyaçlarını karşılıyor.

Artvin, Rize ve Trabzon ilkin koyulmak için ayrımsız haddinden fazla ilden volta şirketleri Batum’a haset temas turlar düzenliyor. Batum’a mevrut ziyaretçiler birçok tarihi ve kültürel yerleri gezdikten sonra genişlik uğrak noktalardan birisi ise Yüksek ve Nino heykeli oluyor. Statü kavuşamayan iki genci sahne ediyor.

Gezi turlarına katılan Yavuz Kilolu, “Batum filhakika soldurmak istediğim aynı yerdi ve rekiz kimlikle girilebildiği üzere ülkemizden tıpkısı meydan kadar geldi bana. Aynı devir vardı. Tuğra katıldık. Şerait adına tabii şartlar Rize, Trabzon ve Artvin’den sonraları ayrımsız düz var bu biraz sunturlu yani. Hakeza bire bir kavuşum Türkiye’da olmasını çok isterdim düpedüz” dedi.

Şeyma Muharrir ise, “Burada kiliseleri gezdik. Uca Nino heykelini sahilini Karadeniz’e yakın sahili var. Anca gezmeye geldik kelle dağıtmaya geldik. Tığ Rize’dahi yaşıyoruz o yüzden gelmişken burada yaşamışken benzeri üstelik Batum’u görelim istedik o yüzden geldik” diyerek konuştu.

Sevilay Tantoğlu’dahi, “Kemalpaşa’dan geldim. Kısaca 4 kilometre uzaktayız. Yani geliyoruz kimi vakit değerlendiriyoruz. Kısaca 4 senedir gelmemiştim. 4 sene sonraları geldim amiyane tıpkı değişmiş buralar sıradan bir ümranlı. Yalnız tek başıma dahi geliyorum çok geldim bir vakitler benim kuaförüm buradaydı haddinden fazla geliyordum yani haftada tıpkısı geliyordum” ifadelerini kullandı. – ARTVİN